rastućim nizom nula od prodaje ulaznica u kineskim kinima, unatoč usporavanju cjelokupnog gospodarstva, mnogi u Hollywoodu počinju obraćati pozornost na tržište s druge strane Pacifika…

Posljednje statistike ukazuju na to da bi dobit od prodaje ulaznica na blagajnama u kineskim kinima do 2018. mogla promašiti onu američku, koja trenutno predvodi u svijetu.

Jim Rainey, filmski kritičar američkog filmskog časopisa Variety, istaknuo je kako je inozemno tržište postalo nešto što američki filmaši ne smiju više ignorirati.

“U stara vremena, prikazati film u SAD-u te njegovo stanje na blagajnama u SAD-u bilo je sve o čemu si morao brinuti. No danas većina ovih velikih, osobito ovi veliki tentpoli, veliki filmski događaji, oni čine ugrubo tri četvrtine svojih prihoda u inozemstvu.”

Područje koje dobiva prilično pozornosti kod promatrača filmske industrije u SAD-u su visoko budžetni filmovi u Kini. Trenutno se određeni broj upravo takvih filmova pokazao slabim na tržištu Sjeverne Amerike, no kinesko tržište pokazalo je posve drugo lice.

Možda je najbolji primjer posljednji nastavak “Terminatora”, “Genysis”, s Arnoldom Schwarzeneggerom.

Troškovi snimanja iznosili su 155 milijuna američkih dolara, a ukupna zarada u američkim kinima bila je nešto manje od 90 milijuna. Suprotno tome, u Kini je film skupio više od 100 milijuna.

Međutim, u Kini se ne radi samo o prodaji karata.

Holivudski filmovi koriste sve više i više kineskog novca za podupiranje pojekata.

Posljednji nastavak poznatog filmskog serijala “Nemoguća misija” pod nazivom “Odmetnuti”, djelomično je financirao kineski internetski div Alibaba.

Jim Rainey iz Varietyja napominje kako upravo to navodi sve veći broj filmaša da poduzmu korake u pokušaju zabavljanja kineskog tržišta.

“Da bi dobili taj pečat odobrenja kineske vlade, rekao bih da su američki filmaši snažni u svojim principima i nikad neće pokleknuti. No ako misle da mogu doći na kinesko tržište i da moraju napraviti neke preinake, mislim da bi promijenili sadržaj.”

“Transformeri: Doba izumiranja” jedan je od filmova koje su američki kritičari osudili zbog otvorene kineske tematike. S druge strane, neki će reći kako se strategija isplatila.

“Doba izumiranja” jedan je od najuspješnijih filmova svih vremena u Kini.

Istovremeno, kineski filmaši se nadaju promjeni jednosmjerne u dvosmjernu ulicu razmjene.

Kineski filmski producent Jean Su sugerira kako je rastući interes i razumijevanje kineske kulture među ljudima u Sjevernoj Americi nešto što producenti moraju iskoristiti.

“Naše priče su organske. Ne radi se samo o ubacivanju raznolikosti u film na način da se Azijcu omogući mala uloga i on kaže par riječi. Ne. Naše priče dolaze iz iskustva.”

Jedan od filmova koji možda ima najbolju priliku za promoviranje kineskih priča među sjevernoameričkom publikom je posljednji nastavak “Monkey King” (Majmun kralj, op.prev.) serijala.

Novi film, “Monkey King 2” nastaje u zajedničkoj kinesko-američkoj produkciji povezujući talente s obje strane Pacifika.

Govorimo o najvećem hitu u Kini i inozemstvu, sa zaradom većom od 180 milijuna američkih dolara, a koji je unatoč tome dobio osrednje kritike.

“Monkey King 2” u kinima bi se trebao pojaviti početkom veljače, piše CRI.