Videoigra "Star Citizen", ambiciozan svemirski simulator kojeg razvija studio Cloud Imperium Games pod vodstvom legendarnog dizajnera Chrisa Robertsa, postala je svojevrsni fenomen u industriji videoigara. Od početka svog razvoja 2012. godine, igra je za pokrivanje troškova razvoja prikupila nevjerojatnih 750 milijuna dolara i to putem crowdfundinga i direktnih donacija igrača. Ovo je čini najuspješnijim crowdfunding projektom svih vremena.
Projekt je započeo s relativno skromnim ciljem od 2 milijuna dolara na Kickstarter platformi. Ideja o masivnom, otvorenom svemiru u kojem igrači mogu istraživati, trgovati, boriti se i graditi vlastite priče brzo je privukla pažnju gaming zajednice.
Međutim, s godinama je razvoj igre naišao na brojne izazove. Projekt je postajao sve kompleksniji, a broj obećanih značajki se povećavao, od detaljnih svemirskih brodova do živih planeta s dinamičkim ekosustavima. Pojedini su kritičari prozvali Star Citizen "vječnim projektom" zbog nedostatka konačnog datuma izlaska. Unatoč tome, studio je nastavio ažurirati igru, uvodeći nove sadržaje kroz tzv. alfa verziju.
Ključ uspjeha "Star Citizena" leži u zajednici igrača koja je projekt poduprla ne samo financijski, već i kroz aktivnu participaciju u njegovom razvoju. Pored glavne igre, Cloud Imperium Games lansirao je i Squadron 42, single-player komponentu sa zvučnim glumačkim imenima poput Marka Hamilla i Garyja Oldmana, što je dodatno privuklo pažnju medija i igrača. Baš poput glavne igre, Squadron 42 još uvijek nije dostupan, odnosno sada se očekuje kako će na tržište izaći tijekom 2026. godine.
Hoće li ova svemirska odiseja na kraju ispuniti sva očekivanja, ostaje za vidjeti.